Pomimo, że nasze  międzynarodowe projekty Erasmus+  zostały zakończone, z niektórymi szkołami nadal utrzymujemy kontakt.  Ostatnio w Poznaniu gościliśmy 2. nauczycieli i 6. uczniów ze szkoły Accent Praktijkonderwijs z Nijkerk z Holandii. Kiedy odbieraliśmy naszych gości z poznańskiego dworca  w poniedziałek wieczorem,  było po nich widać zmęczenie po całodziennej  podróży pociągiem, a przed sobą mieli przecież parę bardzo intensywnych dni.

Następny dzień zaczęliśmy warsztatami w domu kultury na Cytadeli. Uczniowie, w grupach międzynarodowych, próbowali przedstawić graficznie różne pojęcia, a pozostali mieli za zadanie je odgadnąć. Następnie uczniowie mogli wykazać się talentem plastycznym, projektując nalepki.

Z elementami naszej kultury mieli goście okazję się zapoznać podczas całodziennej wycieczki do Łubowa,  gdzie oprócz tego, że dowiedzieli się o naszych tradycjach bożonarodzeniowych, to również mogli upiec i udekorować pierniki.

Podczas wizyty pokazaliśmy Holendrom najważniejsze zabytki naszego miasta –  katedrę i Stary Rynek . Wspólnie zwiedziliśmy także Fort VII, a w południe obejrzeliśmy koziołki na ratuszu i wysłuchaliśmy hejnału. Bardzo też podobały się Brama Poznania i warsztaty w Muzeum Czekolady.

Najważniejsze jednak było spotkanie i przebywanie ze sobą  młodych ludzi z dwóch różnych krajów; mieszkanie w polskich domach, próbowanie naszych potraw i , pomimo trudności komunikacyjnych, wspólna praca i zabawa. Holendrzy byli zachwyceni naszym miastem i naszą gościnnością. W marcu nasi uczniowie i nauczyciele pojadą z rewizytą.