18 maja br. klasa 1b liceum pod opieką Księdza Dyrektora Piotra Kusia i wychowawczyni, pani prof. Marii Pacholskiej zwiedzała Wrocław. Wycieczka odbyła się w ramach nagrody za uzyskanie tytułu „Klasa Roku 2017”.

O godzinie 7.00 wyjechaliśmy autokarem z Poznania. Kilkugodzinna podróż upłynęła nam w miłej atmosferze. Kiedy dotarliśmy na miejsce, spotkaliśmy się z naszym przewodnikiem i po krótkim wstępie rozpoczęliśmy zwiedzanie miasta. Najpierw zobaczyliśmy Ostrów Tumski, a na nim gotycką katedrę pw. św. Jana Chrzciciela. Następnie przeszliśmy spacerem przez wyspę, oglądając z zewnątrz zabytkowe kościoły. W drodze do budynku Uniwersytetu Wrocławskiego zobaczyliśmy dziedziniec Biblioteki Ossolineum. Po dotarciu do Uniwersytetu zwiedziliśmy jego wnętrze, a przede wszystkim osiemnastowieczną Aulę Leopoldina, z oryginalnymi barokowymi freskami, oraz Oratorium i Wieżę Matematyczną, z której rozciągał się widok na miasto. Kolejnym punktem programu był Rynek, a na nim zabytkowe kamienice, pręgierz oraz ratusz. Tam też mieliśmy przerwę na posiłek i odpoczynek. Kolejnym etapem wycieczki było zwiedzanie wrocławskiego ZOO. Zobaczyliśmy tam niezwykłe zwierzęta, zarówno te lądowe (aligatory, tygrysy, lwy), jak i podwodne (płaszczki, rekiny i inne egzotyczne gatunki ryb). Ogromne wrażenie wywarło na nas oceanarium. To były jednak nasze ostatnie chwile we Wrocławiu. Po wyjściu z ZOO wsiedliśmy wszyscy do autokaru i wyruszyliśmy w drogę powrotną do naszego ukochanego Poznania.