Koncept w kwadrans

Szanowni Państwo!

Z radością prezentuję zbiór twórczości uczniów klas pierwszych liceum czteroletniego. Wiersze powstały jako podsumowanie lekcji skupiających się na barokowej poezji dworskiej i są efektem pracy poprzedzonej analizą utworów inspirowanych włoskim marinizmem.
Zadaniem uczniów było stworzenie w ciągu 15 minut (stąd kwadrans w tytule tomiku) wiersza o dowolnej tematyce opartego na koncepcie, a więc nietypowym, zaskakującym pomyśle. Zarówno charakter, jak i problematyka wytworów uczniowskich cechuje się dużą różnorodnością. Wśród zamieszczonych poniżej tekstów znajdą więc Państwo utwory lekkie i żartobliwe, do treści których piszący mają wyczuwalny dystans, ale i bardzo osobiste, podejmujące zagadnienia metafizyczne i egzystencjalne.
Mimo rozpiętości w zakresie tematu, nastroju i kompetencji formalnych, wszystkie zgromadzone wiersze są wyrazem kreatywności ich Autorów, a także świadectwem (mam nadzieję) zabawy, jak na utwory inspirowane poezją dworką przystało. Zapraszam do lektury.
Opracowała: Katarzyna Błajet