Język polski nie musi oznaczać ciągłych interpretacji tekstów, a przekonaliśmy się o tym na lekcji powtórzeniowej z romantyzmu. Byliśmy przekonani, że utrwalimy wiadomości przed sprawdzian, ale okazało się, że czeka nas niespodzianka.  Jak powiedziała nasza polonistka – p. Katarzyna Błajet – romantyzm jest epoką, w której szczególnie ceniono kreatywność oraz indywidualizm i dlatego powtórka z tej epoki literackiej powinna być nietypowa.

Była to niezapomniana lekcja i dobra zabawa. Zadania wykonywane w przestrzeni budynku szkolnego, polonez oraz recytacja pozwoliły nam na złapanie oddechu w czasie zajęć, a także na ugruntowanie wiedzy. Następnego dnia pisaliśmy sprawdzian, który nie był już taki straszny, jak myśleliśmy, sądząc po ilości obowiązującego do niego materiału.

Tekst: Oliwia Kaczmarek, kl. 2b

Zdjęcia: Katarzyna Błajet